(Ha valóban szükségét érzi, kattintson ide.)
A munkatankönyv használatához valamilyen Internet-böngészőre van szükség (pl. Netscape, Mozilla Firefox, Internet Explorer, stb.). Ilyen program általában található a számítógépeken, és az Internetről az újabb változatok letölthetők.
Minimum 800*600-as, de inkább annál nagyobb képernyőfelbontásra van szükség. Azoknál a feladatoknál, melyekben kártyákat kell a képernyőn áthelyezni, az alacsony képernyőfelbontás megnehezítheti a munkát. Ekkor is lehetséges azonban kirakni a megoldást, több lépésben (ahogyan a Rubik-kockát).
A különböző böngészők kisebb-nagyobb eltérésekkel jeleníthetik meg a tankönyv oldalait. Szükséges, hogy a rendszer, illetve a használt szoftver alkalmas legyen Java szkriptek futtatására. Előfordulhat, hogy a böngésző biztonsági beállításai megakadályozzák az úgynevezett aktív tartalmak futását, ezt a blokkolást azonban a böngészők megfelelő menüpontja alatt (például IE, Mozilla: Eszközök menü,→ Beállítások) meg lehet szüntetni, illetve fel lehet oldani esetenként (egy-egy oldal megtekintésekor) is. Ha ezt nem tesszük, bizonyos tartalmak nem jelennek meg, nem tudjuk használni (részben vagy egészben) az interaktív feladatokat, és a tankönyvön belüli navigáció is nehezebbé válhat.
Ahol a szöveghez magyarázat vagy lábjegyzet tartozik, hiperhivatkozás található, s a szöveg előhívásához ezek fölé kell helyezni az egérmutatót és/vagy rájuk kell kattintani.
Francia szöveg gépeléséhez francia billentyűzetkiosztást célszerű használni. Ennek megtanulása kezdők számára némi időbe kerülhet, ami azonban megtérülő befektetés. A billentyűzetkiosztások között Windows-ban a tálcán lévő gombbal ([Hu] → [Fr]), illetve az Alt + Shift billentyűzetkombinációval váltogathatunk. Ha a francia kiosztás nincs beállítva, a Start menüből (a Vezérlőpultból) kiindulva adhatjuk hozzá a meglévő(k)höz. Megoldás akkor is van, ha mindezzel nem tudunk (vagy nem akarunk) megbirkózni: a feladatok alatt megjelenő képernyő-billentyűzetre kattintgatva vihetjük be a hiányzó betűket. Figyelem: az így bevitt betűk minden esetben a beviteli mezőben esetleg már szereplő karakter(ek) után kerülnek; ha másutt van rájuk szükség, jelöljük ki őket, és vágjuk ki, majd másoljuk be a megfelelő helyre. Célszerűnek bizonyulhat mindig nyomdai aposztrófot vinni be a képernyő-billentyűzetről bevinni, mert a gépelés többnyire írógép-aposztrófot eredményez, s emiatt a program a megoldásunkat hibásnak tekintheti.
Ügyeljünk a szóközökre és a fölösleges írásjelekre, mert ezek is hibának számítanak.
Bizonyos hardver- és szoftverkörnyezetben előfordulhat, hogy a “Suggestion” gombbal kért segítség eredményeként a beviteli mezőben “nem fér el” a kapott betű. Mihelyt azonban leütjük a következő billentyűt, a probléma megszűnik, s a súgott betű láthatóvá válik.
A tankönyvet – ahogyan a benne lévő hiperhivatkozások is mutatják – tetszőleges rendben lehet tanulmányozni: bármikor előre vagy vissza lehet ugrani bármely részhez aszerint, hogy minek a tanulmányozására vagy gyakorlására van éppen szükségünk. Az első rész gyakorlatait ugyanakkor célszerű lineáris rendben elvégezni, s ez különösen érvényes a feladatoknak az egyes fejezeteken belüli rendjére.
Célszerű a gyakorlatból: a feladatokból kiindulni, de velük együtt tanulmányozni a szabályok és magyarázatok gyűjteményét (a harmadik részt) is. Figyelem: addig nem végeztük el a munkát, amíg a tankönyv lexikai anyagát is fel nem dolgoztuk, az új szavakat (s a nyelvtani terminológiát) alaposan meg nem tanultuk. A feladatok igyekeznek ugyanis tematikailag is változatos, aktuális, jól használható elemekkel bővíteni a felhasználók szókincsét, és a funkcionális megközelítés (a nyelvhasználat tanítása) egyébként is megköveteli, hogy a lexikai, grammatikai és használati ismereteket egyszerre bővítsük.
Ebben a formájában a tankönyvet kinyomtatva nem kapunk az elektronikus változattal egyenértékű könyvet; az elsődleges használati formának elektronikusnak kell lennie. Nem célunk nyomtatható változatot adni. Kinyomtathatjuk ugyanakkor az egyes szövegeket, a nem interaktív (nyitott) feladatokat, a megoldott feladatlapjainkat az órai megbeszélés vagy későbbi tanulmányozás céljából, vagy pedig a szabályok és magyarázatok egy-egy táblázatát, fejezetét.
Tartalmi tekintetben háromféle feladatot találunk:
Formai tekintetben a következő feladattípusok vannak (több alváltozatban):
A feladatok egy részénél mód van arra, hogy a kérdéseket egyszerre vagy egyenként jelenítsük meg, az ellenőrzés azonban ezeknél mindig kérdésenként történik.
A megoldásainkat a program értékeli is, százalékos formában. Az értékelés során a súgás kérése és a javított megoldások is számításba jönnek, ilyenkor 100%-ot nem érhetünk el. Az értékelésnek azonban nem szabad túlzott jelentőséget tulajdonítani, hiszen e feladatok célja mindenekelőtt a tanulás és a gyakorlás.
Nyelvet nem lehet kizárólag mechanikus gyakorlással tanulni, sőt: a legfontosabb éppen a kreatív gyakorlás. A nyitott feladatok tehát nem afféle függeléket jelentenek az egyes témakörök végén, hanem a tananyag elengedhetetlen részét. Ezeket külső programban (szövegszerkesztőben) vagy tollal, papíron kell megoldani, s a tanárral megbeszélni.
A szerzők örömmel vesznek minden visszajelzést a tankönyv használatával kapcsolatban. Ezzel az esetleges hibák kijavításához és a tananyag továbbfejlesztéséhez járul hozzá minden felhasználó. Az észrevételeket e-mail üzenetben várjuk a csury@delfin.unideb.hu címre. A Tárgy (Subject) mezőben okvetlenül ezt tüntessék fel: hefoptk. Minden felhasználót, aki e címre bejelentkezik, értesítünk a javításokról, fejlesztésekről.